úterý 3. dubna 2012

Cambridge History of Japan

Už poměrně dlouho jsem zas na blog nepsala. Je to dáno tím, že krajně nestíhám do školy i tím, že totálně mě pohltila historie Japonska. Zašlo to až tak daleko, že mi přestaly stačit knížky vydané v češtině. Hledala jsem opravdu důkladně, ale ani v Moravské zemské knihovně jsem nenašla nic podrobnějšího než Dějiny Japonska. Jsou velice čtivě napsané, ale když si chcete přečíst o nějaké konkrétní události nebo osobě, zjistíte, že toho tam moc napsáno není (tedy pokud zrovna nechceme událost z moderních dějin, to tam je zas rozebírané až moc). Takže jsem se uchýlila k angličtině a objevila jsem The Cambridge History of Japan.


Zatím jsem tedy na začátku, ale konečně je to publikace, kde jdou aspoň trochu do hloubky :-D Takže doporučuju :-) Tato série má 6 svazků. Od tohoto prvního, který končí těsně před obdobím Heian, až po moderní dějiny v 20. století.

Jinak ten  můj extrémní zájem o historii způsobilo Chihayafuru. "One hundred poems" tam byly tak moc omýlaný, že jsem zatoužila si je přečíst. Přečetla jsem si je a zatoužila jsem zjistit víc o těch, kdo je napsali... a jsme tady... prostě hrabu se v historii a hledám kdo je kdo. Wiki totiž taky nestačí - alespoň česká a anglická verze. Noo až si toho zjistím víc, postnu jsem o tom taky článek.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...