neděle 9. května 2010

Animefest 2010

Letos jsem se zůčastnila poprvé animefestu a mám z toho vesměs velice dobrý dojem. Byla bych nadšená, kdyby nebylo technických problémů na začátku a kvůli nim dlouhéhé čekání na zahájení atd.

Co se mi líbilo? Skvělé byli páteční večerní filmy Letní Válka a Král trnů. Letní válku musím vyzdvihnout jako jeden z nejzábavnějších animefilmů, co jsem kdy viděla...fakt jsem se hlavně ze začátku hodně nasmála. Zkrátka skvělej film, kterýmu se dá vytktnout jen pár drobností... Král trnů zas byl zas povedené sci-fi s hodně nečekanými zvraty.

Naprosto nadšená jsem byla i z přednášky pana Nunokawy. Ukázal jak animují Naruta. Překvapilo mě, že je to ještě tak moc dělaný ručně a hlavně pozadí anime je třeba celoručně malovaný...to je mazec...v dnešní době....Každopádně doslova jsem začla litovat, že jsem si přeci jen nedala přihlášku na filmovou školu do zlýna na animaci... achjo...no třeba příští rok...;-) Pěkně tam hrál i týpek, co skládal hudbu třeba ke Dvanácti Královstvím. Škoda jen, že jsem si ji nemohla pořádně vychutnat protože tam někde šíleně bzučelo světlo a děsně to rušilo...

Hodně poučná a docela i zábavná byla přednáška o Zdvořilostní japonštině. Dozvěděla jsem se proč a jak kdo používá v anime to a to oslovení atd. Zkrátka mám v tom zas o trochu menší nepořádek :-) Trochu mě zklamala přednáška o Yaoi. Tam defakto holčina neřekla nic moc zajímavého. Ovšem k něčemu to bylo dobrý...najednou jsem v dalším anime, co promítali viděla spoustu yaoi náznaků ... a Tales of Vesperia jsem si doslova užívala :-) Byli tam zkrátka dva cool bišíci s měči a do toho magie...prostě něco pro mě :-) a na závěr mě velice mile také překvapilo ruské anime První oddíl. Bála jsem se že to bude děsná blbost ale naopak výborná věc. Hodně dobré ruské fantazy nakreslené v japonském stylu. Dýchala z toho atmosféra jak klasického anime, tak i třeba Noční hlídky. Někdo nemusel přijít na chuť živým ala dokumentaristickým vstupům, ovšem pro mě to bylo velice příjemné ozvláštnění filmu. Rozhodně vás to přinutí pak na kreslený příběh příběh nahlížet i trochu jinak...

Fesťák tedy povedený. Jestli to půjde, příští rok půjdu zas. A jako suvenýr jsem si  přinesla od tamtud také originál mangu z  japonska. Celobarevnou knížku Shuna no Tabi od Miyazakiho :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...