pátek 22. července 2011

Beelzebub

ANIME
Původní předloha: Beelzebub (manga)
Autor předlohy: Tamura, Ryuuhei (příběh & kresba)
Žánry: Action, Comedy, Delinquents, Demons, Manga, School Life, Shounen

Oga a Beelboo :-)

Mám takové malé předsevzetí, dokončit co nejdříve recenze na všechny seriály z poslední doby, co jsem viděla....ehm... stále jsem u zimní sezóny.... tak jsem zvědavá. Každopádně teď je na řadě Beelzebub. Anime, které už běží třetí sezónu a vypadá to, že jen tak neskončí. V tomto případě to ale nemohu vnímat jako negativum. Naopak, Beelzebub má pořád co nabídnout a to i po 26ti dílech, které jsem zatím viděla.

Normálně si moc nelibuji v epizodických komediích. Jedinou a nejsvětlejší výjimkou do teď bylo jen Baka to Test to Shoukanjuu. Ovšem Beelzebub mne mile překvapil. Už hodně dlouho jsem četla pochvalné recenze na mangu. K té jsem se ale nemohla dokopat, tak jsem zkusila rovnou anime a zamilovala jsem si ho od prvního dílu.

 Ogův pokus o úsměv vše rozhodl...Beelboo si ho zkrátka zamiloval :-D

Máme tu mladého delikventa jménem Tatsumi Oga. Je to takový tupohlavý zabedněnec, který neumí nic jiného, než do každého bušit pěstí a je v tom více než dobrý. Jednoho dne si takhle "sportuje" na břehu řeky, když tu najednou k němu připluje po vodě týpek a z něj vyleze dítě... A to ne ledajaké...je to samotný synáček Satana a nikdo se nemůže divit, že malý Beelbo(zdrobnělina pro Beelzebub IV, Kaiser de Emperana)si Ogu na první pohled doslova zamiluje.

Před a po elektrošocích....

Takže "milý" Oga, pro svou nezkrotnou povahu a nezdolnou sílu vyfasoval na hlídání malého Satana. Prohlásili ho jeho náhradním otcem a má malého ďáblíka začít vychovávat. Jenže to není tak snadné, malý čertík totiž velice rád brečí a když brečí, tak rozdává kolem sebe elektrošoky v řádech tisíců voltů... a k tomu ještě je na Ogu tolik fixovaný, že pokud se od něj vzdálí na víc jak 15 metrů, elektrošoky ho přímo usmaží. Zkrátka milý delikvent má díky malému Beelbovi najednou peklo na zemi.
Určitě teď nevěříte, že výchovu dítěte, které jen pořád brečí a rozdává elektrošoky lze zařadit do žánru shounen. Ale jde. Oga totiž potřebuje najít někoho silnějšího a strašlivějšího než je on sám, tak aby si ho Beelboo oblíbil a dobrovolně Ogu opustil.... a jak jinak někoho takového najít, než začít s ním bojovat a prohrát? ... jenže Oga je díky ďábelskému poutu ještě silnější než býval....:-D
Oga vs Furuichi...

Už je jasné, že o zábavu je postaráno...ale srandy je tu víc....Beelboo zbožňuje všechno ďábelské a násilné... takže o záplavu vtípků na téma, co má malý čertík rád není nouze. Další hromada vtípků následuje ala Oga a elektrošoky. Poté tu máme Beelboo a jeho snaha se naučit bojovat a překonat strach z **** (neprozradím :-), ale fakt sem se vždy chechtala :-D. A o zbytek zábavy se pak postarají vedlejší postavy, kterých je víc než dost.

 Rodinná idilka -  Hilda a Oga

Mezi mé oblíbené vedlejší postavičky patří například Takayuki Furuichi. Je to Ogův nejlepší kámoš, ale já ho podezřívám, že je to jen slaboch a vypočítavý rádobychytrolín, který se kamarádil s Ogou kvůli tomu, že je nejsilnější...ovšem tohle se mu po příchodu Beelba dalece vymstí...:-D  Furuichi má slabost pro každou sukni a tak se hned zakouká do Beelbovy chůvy, démonky Hildegard, která samozřejmě Furuichiho dvoření vždy náležitě odmění :-D Ale Furuichi díky Beelbovi získá i ctitele....absolutně úchylného až přímo nechutného transportéra Alaindelona :-D
 Kanzaki a poskoci (ten vpravo je Natsume)

Tak to to bychom měli jeden okruh postaviček. Teď už jen zbývá zmínit zástupce největších rváčů na škole, vůdce dvou znepřátelených gangů: Kanzakiho a Tatsuyu. Pak je tu královna všech dívek, která dokonce má přezdívku Queen Kunieda a bojí se jí dokonce i ti dva výše zmínění. Ovšem milá Aoi (to je její křestní jméno) žije dva životy. Ve škole je drsnou bojovnicí, ale doma se vzorně stará o malého bratříčka.... co si myslíte, že se stane, když se s Ogou potkají? :-D :-D A pak je tu dlouho mysteriozní nejsilnější tamnější student Toujou, co vypadá na takového dobráka...jenže...

 Tatsuya

A na závěr chci ještě zmínit jednu postavičku, která je pro mě ze všech vůbec nejzáhadnější...na první pohled je to poskok Kanzakiho (ten jich vždy kolem sebe má několik), ale Shintarou Natsume vypadá, že všechno má v hlavě srované líp než všichni okolo...dokonce někdy mám pocit, že všema úmyslně doslova manipuluje... ehm... a postupem času se i ukazuje, že doslova až nějakým kouzlem vždy dokáže vyváznout z bojů nezraněn...  Zkrátka tajně doufám, že tahle postava v budoucnu bude určitě něco víc než vypadá... a nemůžu se dočkat co bude dál.

Místní yankee děvčata...

Jednotlivé díly, jak už jsem psala, jsou spíše epizodické, přesto právě díky Ogovu postupu v žebříčku je spojuje poměrně silná dějová linka. Dále pak musím ocenit i autorovo poměrně plynulé přesunutí od jednoho arku, kdy Oga bojoval proti delikventům, ke druhému arku, kdy Oga a ostatní se po určité příhodě dostanou na jinou a to "úplně normální" školu. Takový zvrat jsem opravdu nečekala a vyvíjí se to slibně...
 Toujou a poskoci

Slabou stránkou tohohle seriálu je podle mě animace. Ta je z velké míry statická. Sice místy se to k celkovému vyznění hodí, ale čeho je moc, toho je moc. Někdy se zkrátka příliš dlouho zabírá jen jeden obrázek a jediný pohyb je ten, který dělá kamera.  Občas taky mám dojem, že se i kresba postav moc rozjede a deformují se až příliš. Ovšem neznám mangu, tak těžko říct, jestli je to napodobení mangy, nebo jen nedbalost animátorů. Pochválit ale můžu vzhled Beelba, je prostě kouzelnej. Dokonce i jeho broukání a pokus o řeč mi přijdou roztomilý a dobře mi to ladí s příběhem, takže za to určitě animátoři a autor předlohy zase mají kladné body.

 Dvě tváře Queen Kuniedy....

Co se týče hudby, nastávají u mě smýšené pocity. První OP byl naprosto fantastickej. Takové perfektní punkové nakopnutí a nalazení na tu správnou notu. Ovšem druhý OP byl naprostý opak. Doslova přihřátej song, který zpívají japonští Lunetici :-D :-D.První ED ujde...ale další dva jsou nevýrazný a podle mě jsou dělaný jen za účelem fanservisu...

Celkově Beelzebuba ale hodnotím jako 8 z 10, přestože má větší chybičky na kráse a občas se některé vtípky až moc opakují, hlavní účel stále plní: téměř vždy se u něj opravdu od srdce zasměju :-)

 Beelbovo chrastítko je univerzální....:-D

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...