čtvrtek 30. června 2011

Anime léto/summer 2011 - co budu sledovat

Nějak se mi ještě nechce spát, tak zkusím udělat přehled toho, co budu sledovat. Bude to stručnější než obvykle, ale jsem s psaním v solidním zkluzu a do toho zítra odjíždím na 10 dní pryč... tak jsem se rozhodla, že lepší něco než nic...a prostě to zveřejním...

NATSUMUE YUUJINCHOU SAN


Vysílání od 5.7.
Žánry: Comedy, Fantasy, Manga, Shoujo (to Shoujo berte s rezervou, Natsume rozodně není typický zástupce tohoto žánru)

Number one je rozhodně Natusme (anglicky: Natsume's Book of Friends Three). Tohle anime mě chytnulo od prvního dílu první řady a nepustilo. A co víc, dvojka se mi líbila ještě víc než jednička. Takže třetí řada má laťku vysoko a doufám, že nezklame. Už se moc těším na Natsumeho, na svérázného Madaru alias Nyanko-senseije a na ostatní. V každém díle očekávám záplavu všemožných youkai a těším se na příběhy, které se k nim vážou. Natsume je úžasně melancholické anime s jedinečnou kresbou a atmosférou, kterou doslova zbožňuju. Doporučuju všem. Btw. má to i manga předlohu:  Natsume Yuujinchou 

NO.6


Vysílání od 8.7.
žánry: Josei, Novel, Sci-Fi
No.6 se má odehrávat v budoucnosti, kde žije superinteligentní klučina, který je odmalička vychovávaný v luxusu. Jenže pomůže jednomu bišíkovi, který je na útěku. Je za to zbaven svého statusu a poslán do ztraceného města. Do zápletky si troufnu vkládat i trochu nadějí. Existuje totiž i manga předloha, a má i poměrně dobré hodnocení. Ke všemu sci-fi mám ráda a je tam minimálně jeden bišík, takže rozhodně zkusím sledovat.

USAGI DROP


Vysílání od: 8.7.
Žánry: Josei, Comedy, Drama, Slice of Life
Koukám, koukám, nějak se nám tu množí josei anime. Dříve to byla vzácnost a teď rovnou dvě v jedné sezóně. Zárukou kvality tohoto seriálu by mohla být výborně hodnocená manga, podle které anime vzniklo. Zajímavé by mohlo být i téma. Starý mládenec po dědečkovi doslova zdědí jeho nemanželskou malou dcerku, protože zbytek rodiny s ní nechce mít nic společného...zkrátka dobrý námět na slice of life :-) 

BLOOD-C


Vysílání od: 8.7.
Žánry: Fantasy, Vampires, Action, Mystery, Drama, Horror Supernatural
Pokud to dobře chápu, Blood-C by mělo být něco jako alternativní verzí od Blood+ a Blood: The Last Vampire. Ovšem takhle domněnka nikde není přímo potvrzena, tak nevím. Saya, hlavní hrdinka, s katanou je nezapomenutelná a v Japonsku evidentně velice populární, vzhledem k velkému počtu adaptací (nejen kreslených, ale i hraných). Jen tedy doufám, že Saya z Blood-C se spíše bude podobat té z Last Vampire, než z +. V Blood+ byla Saya jen ukňučená slaboška, od které jsem celých 50 dílů čekala, kdy se konečně vzchopí a pořádně chytne tu katanu, jenže ona pořád nic. Když nic jiného, v této nové adaptaci vypadá velice zajímavě umělecká stylizace, zkusím to tedy sledovat alespoň z tohoto hlediska.

DANTALIAN NO SHOKA


Vysílání od: 16.7.
Žánry: Fantasy
Dantalian je anime, které má jako předlohu novelu a dokonce i poměrně dobře hodnocenou. Ale k ní se asi těžko někde dostanu, tak bych ráda zkusila zkouknout alespoň toto anime. Nikde toho o Dantalian moc řečeno není. Žánr je jen spoře uveden jako fantazy a základní zápletka je velice ohrané téma...Týpek zdědí dům s knihovnou a té potká holčinu, co kontroluje bránu do místa se zakázanýma démockýma knihama. Tahle literatura dokáže ohrozit celý svět, ale lidé jsou prostě fascinováni zakázaným ovocem.... Tak trochu tajně doufám, že mě mile překvapí jako minulý rok Legend of Legendary Heroes. To bylo báječné fantazy, které ze začátku znělo jako klišé, ale vyklubal se z toho výborně promyšlený příběh, který řadím mezi mé nejoblíbenější anime. 

KAMISAMA NO MEMO-CHOU


Vysílání od: 2.7.
 Žánry: Detective, Novel, Comedy, Mystery, Drama, Romance, Shounen, Slice of Life
V tomhle anime máme další hočinu, která je super chytrá. Tentokrát ale netouží po životě venku, jako tomu bylo v Gosick, tráví život v pyžamu, přes internet řeší různé detektivní případy a samozřejmě, má svého asistenta... Začíná to zkrátka být klasika. Ovšem tady pozor. Zas je to podle výborně hodnocené novely. Takže by to mohlo i za něco stát...

MAWARU PENGUINDRUM


Žánry: Comedy, Mystery, Drama, Psychological
Původně jsem tohle anime neplánovala sledovat, ale nakonec jsem dala na doporučení svého okolí a zkusila jsem i Mawaru Penguindrum. Tohle anime má velice silný WTF faktor a zatím mě drží. Tak snad později přibude i recenze.

Noo a na zavěr budu sledovat ještě dvě dvojky:
Baka to Test to Shoukanjuu Ni!
Začíná 8.7.
Více si přečtete třeba tady.

Nurarihyon no Mago: Sennen Makyou Vysílání od: 3.7.
A moje recenze na předchozí sérii je zde.



12 komentářů:

  1. Osobne bych ke Gosicku prirovnal Dantalian, ty divciny jsou si charakterove hodne podobne. A vypada to, ze i serial bude vyborny.
    Ale tohle leto imho vede Usagi Drop, takovy svezi vitr jak obsahove, tak i kresbou. Uz se trochu prejida prelestene animace a postavicky... A navic hlavni hrdina neni zadny nactiletek :D

    OdpovědětVymazat
  2. Máš pravdu, po shlédnutí prvního dílu Dantalian jsem tam též našla podobnost s Gosick, ale to jsem v době psaní článku nevěděla.

    Co se týče Usagi Drop, naprosto souhlasím. Je to svěží vítr v mezi stále stejnými tématy.

    Ovšem já jsem hodně nadšená i z No.6. Už dlouho jsem neviděla tak dobře fungující chemii mezi dvěma hlavními hrdiny :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Zatim jsem nenasel odvahu se podivat na dalsi dily No.6, ale uznavam, ze uz v prvnim to byla zabava - psanec na uteku a kluk, co by se snad nechal i podriznout jen aby vedel, jake to je :) Takhle zvedavi lidi jsou zabavni. Ale koneckoncu je to malej kluk, uvidime, kam dospeje :)
    Nicmene muj salek caje co se chemie mezi postavami tyce jsou spise veci typu LoL Heroes nebo Hanasaku Iroha :)

    OdpovědětVymazat
  4. To s No.6 chápu. Nečekám, že mužské publikum tohle dokáže ocenit. Ale u mě právě Usagi Drop a No.6 se perou o první místo v rámci sezóny...tak jsem zvedavá, co nakonec bude lepší.

    Jinak Irohu jsem ještě neviděla a moc mě neláká. Je to na mě moc kecací a nezajímavý téma. Ale LoLH bylo super, doufám, že bude druhá řada :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Tak vzhledem k tomu, ze kolem me je to sama BL a Yaoi fanynka, tak nejak tohle tema mi uz nevadi (ale stejne se pred nima rozciluji, na co to koukaj :D ). Jde spise o momentalni naladu, nektere serialy rok nemusim a pak je behem mesice zkouknu, protoze na ten zanr mam zrovna chut:) Takhle jsem to mel treba s Madokou. No. 6 vypada zajimave, pokud to nepokazi, ale pockam si asi az to vyjde cele.

    Jinak abych se drzel tematu, tak po par dilech hodnotim serialy:
    Usagi Drop - hodne vysoko, drzi si to kvalitu dialogu
    Kamisama no Memo-chou - velmi povedene, bal jsem se, aby to nebylo hlavne o loli neetce, ale hlavni hrdina je dostatecne sympaticky a neni to takovy neknuba, jak byvaji v poslednich letech (jak mam rad silne zenske postavy, tak mi chybi poradne masculine muzske role :) )
    Dantalian no Shoka - Zajimave, velmi zajimave, tyhle mysteriozni serialy stylizovane do prelomu 19. a 20. stoleti me vzdy bavily (viz Daughter of 20 faces, Gosick, Pandora Hearts atd). Ale zatim jsou venku jen dva dily, snad se to nezvrhne.
    Blood-C - nechapu. Naprosto nechapu. Ne ze by ten serial nemel kvalitu, ale nejak se nejsem schopen u nej zahackovat. Ale ja nezvladl ani Utenu, takze hadam to neni moje krevni skupina ;) Zkusim az bude par dalsich dilu, treba se chytnu.

    Jinak doporucuju zkusit jeste Mawaru Penguindrum, i kdyz zatim me u toho drzi spise WTF faktor :)

    A co se tyce Irohy, to chapu. Ja ale prave tyhle "obycejne" pribehy mam rad, jsem vysazen vic na dialogy a hlasy nez na akci a zapletku. (resp. jsem pry maniak na hlasy, ale to jsou pomluvy) :)

    OdpovědětVymazat
  6. :-D K BL a yaoi můžu jen citovat kámoščina slova: "Každý holce se líbí yaoi, jen některá o tom ještě neví" :-D :-D Takže je dobře, že ses s tím tak nějak smířil.

    Moje hodnocení sezóny je zatím pro mě takový nejasný.

    Kamisama no Memo-chou je takový, jaký jsem čekala. Takže žádný zklamání a bohužel zatím ani žádný nadšení.

    Dantalian no Shoka mě trochu zklamalo. Spousta věcí tam mi přijde prostě ohraná a hodně mě zklamala animace a kresba. Doufala jsem ve víc. Sice to budu sledovat, ale zatím mě ani příběh po dvou dílech moc nechytl.

    V Blood-C mi ta hlavní hrdinka a většina vedlejších postav lezou na nervy. A zklamalo to i z hlediska výtvarný stylizace. Sice tomu ještě dávám šanci, ale vždy skřípu zubama.

    Takže kromě Usagi a No6 si užívám jen pokračování osvědčených seriálů jako Natsume, Baka test a Nurarihyon. Ty víceméně naplnily moje očekávání a občas i mile překvapily :-)

    Co se týče Mawaru Penguindrum, tak už jsi druhý člověk, co mi to doporučuje, takže určitě to zkusím :-)

    Jinak nevím, co přesně se tobě líbí, ale já mám doslova úchylku na mužský hlasy. Už párkrát jsem sledovala anime jen proto, že jsem zbožňovala hlas hlavní postavy. Prostě líbí se mi tón jejich hlasů a melodika japonštiny... A v Japonsku jsou seijuu(nebo jak se to píše) hodně populární, takže na tom nevidím nic špatného. Vždyť namluvení postavy je taky umění :-)

    OdpovědětVymazat
  7. K tem hlasum - po par letech sledovani anime uz mam japonstinu trochu odposlouchanou - ne ze bych byl schopen mluvit, ale uz rozeznavam lecktere prizvuky, obraty, formalne a neformalni tony... A protoze jsem vzdy tihnul k dialektum, tak si uzivam vse co se odlisuje od standardni japonstiny (presne terminy po me nechtejte :) ).

    V serialech pak vyhledavam vetsinou kombinaci hlasu a dialektu, pripadne i formalnosti (jestli to tak muzu pojmenovat). Obecne ale namluveni v japonskych serialech je velmi casto krasna hra s dialektem a tvarovanim vet plus nektere hlasy proste cloveka srazi smichy na kolena.

    V zasade mam oblibene jak muzske tak zenske hlasy, ale, jsa muz, preci jen lepsi ucho mam na zenske hlasy :) Kdybych mel jmenovat dva tri hlasy za kazdy rod, tak asi:

    Mamiko Noto - jak rika o me Justy, moje platonicka laska. Prekvapila me, ze umi i jiny, nez takovy ten tichy hlasek, ktery jsem slysel od ni nejdrive. Ve Witchblade byla vyborna, ted v Hansaku Iroha.

    Satomi Arai - Jeji Kuroko v Railgunu byla neodolatelna, tu kombinaci slecny z vyssi tridy a zaroven poradne perverzni co se jeji onee-sama tyce vystihla skvele.

    Jouji Nakata - tohle je, podle meho, nejlepsi muzsky hlas v anime. Jeho Kirei Kotomine ve F/SN nebo Araya v Kara no Kyoukai je hlas, ze ktereho dostavam husi kuzi. Ovsem prekvapil i rolemi teplych hlasu, viz treba Shangri La nebo hlasatel v Amagami SS, kdy me vzdy rozesmeje :)

    Kenta Miyake - teda znam ho jen z Macross Frontier, ale jeho Bobby-chan je neskutecnej :)

    Yuuichi Nakamura - Gray, Okazaki Tomoya, Graham Aker - hodne postav, ktere si snadno pamatuji i prave diky hlasu.

    atd, abych tady nerozjizdel svoji manii :D I kdyz jsou i hlasy, ktere nenavidim, v posledni dobe Yuko Goto jako Naru Otori, to je hlas, ze ktereho clovek dostava psotnik a bubinky dobrovolne pachaj harakiri....

    OdpovědětVymazat
  8. Ja taky mám už docela japonštinu odposlouchanou... ale žádná sláva to není. Poznám jen formální a neformální řeč a občas třeba, když se v anime snaží mluvit japonsky s cizím přízvukem. Např. s čínským a nebo korejským (tyhle jazyky mám též docela naposlouchaný). Ale místní dialekty atd. ještě rozlišit neumím.

    K k seiyuu musím říct, že máš dobrý vkus. Kromě Yuuichi Nakamury(jsem velká faninka Graye a jeho Greed byl taky super :-) jsem ty jména z hlavy neznala, ale když jsem si dohledalala víc postav, které ještě třeba mluvili, tak už vím.

    Každopádně u Satomi Aria to třeba nebyla. Její Kuroko je taky pro mě nezapomenutelná :-)

    Kenta Miyake je zas pro mě známý Otogizoushi. I po letech si vybavuju jeho úžasný hluboce posazený hlas.

    Jouji Nakata je pro mě poměrně neznámý. Vybavím si jen jeho hlas v Yumekui Merry jako John Doe a ten nebyl špatnej.

    A hlas Mamiko Noto si pamatuju jako Rin v Inuyashovi, jako Annu v Monster nebo jako Sawako... ale tedy ta mi nijak vyjimečná nepřijde.

    ----

    Já osobně z ženských seiyuu obdivuju nejvíc Junko Takeuchi. Ta mimo jiné mluví Naruta. Když jsem to zjistila, tak mě to hodně překvapilo, protože ten hlas mi přijde kromě uvěřitelnosti i poměrně sexy. Takže fakt šoking, přitahuje mě hlas ženský :-D

    No a z chlapů u mě asi nejvíc boduje Daisuke Ono. Namluvil v Durarara postavu Shizua a jeho: "Izaya!!!" je pro mě absolutně nezapomenutelný. Ale jinak jsem ho zbožňovala i jako Shiona v LoLH a v Shinrei Tantei Yakumo namluvil nejen hlavní postavu, ale nazpíval OP, který patří k mým oblíbeným.

    Hiro Shimono zas podle mě absolutně září ve World God Only Knows jako Katsuragi Keima. Z tohohle seriálu udělal pro mě ONE MAN SHOW. A do toho ho zbožňuju jako Yoshiho v Baka Test.

    A pak třeba naposled jsem ulítávala na hlasu Kenichiho Suzumury - namluvil například Laviho v D.Gray-man.

    Ale jinak mám oblíbenců (chlapů) tolik, že se mi ty jména pletou a nebo si je ani nejsem schopná zapamatovat :-D, takže většinou vím jen, jee tenhle mi namluvil toho a to atd... Ale ženský hlasy si už žádný další dobrý ani nevybavím.

    OdpovědětVymazat
  9. Tak abych ti trochu priblizil jeho bozstvo Jouji Nakatu - http://www.youtube.com/watch?v=sa9VYZ26Je0 - prvnich 20 sekund traileru a mam husi kuzi po tele :D Ale obecne F/SN ma vyborne obsazeni - Archer, Rin, Lancer. Popravde Lancer je uz podle hlasu frajer a jsem rad, ze v druhem dile ukazali to, co jsem si odnasel ze hry - Lancera jako irskeho frajera, skutecneho hrdinu. :)

    Co se Mamiko tyce, asi nejpopularnejsi je jako Enma Ai - jeji Ippen Shinde miru? je neskutecne :) http://www.youtube.com/watch?v=qDYO6eeRhf8
    Ale uznavam, ze proste sedne memu uchu :)

    Jinak ale je fakt, ze v Japonsku najdes hodne zajimavych hlasu, Victorica v Gosicku vubec nebyla spatna napr, mistri v Kenichim byli vyborne dabovani (hlavne Sakaki) atd. A jo, Keima z WGOK je vyborny, muj oblibeny serial :).

    OdpovědětVymazat
  10. Tyjo, tak z F/SN si Jouji Nakatu, ale když to teď slyším, tak ti dávám za pravdu. Je to jeho božstvo :-)

    Ale s Mamiko pořád nic. Jako hlas pěkný, ale prostě neokouzlila mě.

    Jinak když už jsme u těch ukázek...vzpomněla jsem si na roli Satomi Arai jako vypravěčky v Ookami-san. Tam taky byla výborná :-) http://www.youtube.com/watch?v=WvuNXkGvtiw

    OdpovědětVymazat
  11. Jop, ale tam uz to preci jen stylizovali podle Railgunu. V Daughter of Tventy Faces byla jako Tome jeste svoje a popravde az ted pri novem shlednuti jsem si uvedomil, ze je to ona. To sve charakteristicke frazovani tam skoro potlacila :)

    A musim teda rict, ze Ookami-san jsem sledoval pouze kvuli ni, ten serial byl jinak dost podprumerny.

    OdpovědětVymazat
  12. Jako Tome jsem ji nepoznala a ani když jsem si přečetla, že ji mluvila, tak nic se mi nevybavilo. Zkrátka tam byla jen normální hlas. Ženské seiyuu musí mluvit nějak netypicky abych si je zapamatovala.

    Jinak co se týče Ookami-san, tak podle mě to zas tak špatný seriál nebyl. Má své chyby, hlavně několik vyloženě fillerových dílů, ale celkově nápad na příběh nebyl špatný.

    Dost mě dostalo, jak za tím vším pohádkovým pozlátkem se dalo tušit pěkně děsivý trauma z dětství...takže seriál se dal interpretovat úplně jinak.

    A pak taky u několika dílů jsem se hodně i nasmála. Takže rozhodně to není pro mě podprůměr. Spíš takový průměr. Něco se tam povedlo, něco ne.

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...