středa 31. srpna 2011

Naruto

MANGA
příběh a kresba: Masashi Kishimoto
Žánry: Action, Adventure, Martial Arts, Shounen, Super Power


Díky nabídce od Honzy (Hintzu z blogu: Zápisník veterána) jsem se dostala k recenzování pár mang pro otaku.cz. Jednou z nich byl i Naruto. Hodně dlouho jsem se těšila až tenhle japonský komix vyjde na českém trhu a budu ho moci zařadit do své knihovničky.  Když se tedy objevila příležitost napsat na něj recenzi, byla jsem opravdu hooodně moc nadšená a k tomu navíc jsem získala i mangu jako recenzní výtisk. Prostě super nabídka a chci tímhle článečkem Honzovi a nakladatelství Crew za to poděkovat.

Nebudu sem kopírovat všechny své keci, protože kdo je zvědavý, může se podívat semka: http://www.otaku.cz/recenze/naruto-1-naruto-uzumaki 

Já už ten svůj výtvor raději ani znovu číst nebudu. Není jedoduché napsat něco spisovného a smysluplného (to jsem zjistila, až když jsem na ty recenze kývnula :-D). Takže docela jsem se u toho psaní zapotila a pořád tak nějak s výsledkem spokojená nejsem (někdy to moje vyjadřování je značne kostrbaté a neumím to prostě formulovat jinak).

Nebylo to lehké i proto, že Naruto je fenomén, který snad téměř všichni už znají. Někdo by si mohl myslet, že číst od začátku příběh Naruta, když už stejně vím, jak to bude dál, je nuda. Pro mě to ale nebyla. Byl to úplně super pocit vidět tu mangu na papíře. A k tomu navíc jsem si uvědomila nakolik se první kapitoly liší od televizního zpracování. Kdysi dávno jsem to četla v angličtině, ale to jsem se víc soustředila na překládání než na podrobnosti a tak jsem si třeba vůbec nevšimla, že tam chybí hádky Sakury s Ino a vlastně všichni ostatní Narutovi pozdější kamarádi. Je tam jen Sakura a Souske.(mám na mysli první volume mangy) A k tomu mě úpně dostávalo, jak Kishimoto jen v pár okéncích dokázal shrnout děj. To, co v seriálu natáhli na půl dílu, bylo jen na pár stránkách. A pak je tu samozřejmě humor. I když to znám skoro zpaměti, stále se těm jednoduchým vtípkům na začátku směju. Zkrátka Naruto je moje srdeční záležitost a když budu zas po svém hodnotit, dávám mu 10 z 10

Samozřejmě že ta manga není dokonalá, ale jako jediná, si mě dokázala udržet i po 500 kapitolách. Stále každý týden netrpělivě čekám, až se objeví na internetu anglický překlad. Je to paradox. Naruta jsem objevila poměrně dlouho poté, co jsem se stala nadšenkyní do anime a mangy. Nejprve jsem jím strašně moc opovrhovala, že je to jak pokémoni, a když jsem viděla tu jeho "super schopnost" se naklonovat a pak hned zas splasknout, říkala jsem si, že je to ta nejubožejší schopnost vůbec :-D Byla jsem v tu dobu skalní faninkou Bleach. Jenže to zrovna vycházely první anime díly a ještě tam nedošlo na fillery. Ale pak, když v Bleach přišly příšerný a trapný zdržovačky a já ještě k tomu zrovna onemocněla, rozhodla jsem se, že zkusím přeci jen i toho Naruta. Jen první díl, říkala jsem si. No a zapnula jsem to... ehm, to jsem neměla dělat. Pamatuju si, že jsem prvních asi 160 dílů zmákla sotva za tři dny. Pak tedy zas přišly fillery a já to na čas dropnula. Ale místo toho jsem přešla k manze...pak začal Shippuuden a já zas byla nadšená, poté jsem zas zkouknula celé anime znovu od začátku a zkrátka průbězně se k tomu vracím pořád a pořád. 

Ten příběh je totiž vyjimečnej hlavně svou pozitivní atmosférou. Uznávám, jsem dětinská, ale zkrátka takhle série mě vždy povzbuzuje v těžkých chvílých jít dál.. Jo vím, je to příšerné klišé, co je v každé manze, ale v Narutovi nějak na mě působí nejvíc, nejúpřímněji a nejopravdověji. Asi je to tím, že ten kluk prostě se zvedá od úplného dna, bez kamarádů, bez nikoho a musí bojovat proti pomluvám a nenávisti (tohle jsem si zažila i já)... a všechno získává jen svou dřinou. Ono i v životě platí, že nejúspěšnější jsou ti největší dříči a ne ti nejchytřejší a netalentovanejší... (ehm do této kategorie stále nějak nepatřím, ale ráda bych se napravila a začla být víc pracovitější...:-D :-D )

Dost filozofování. Na závěr bych sem ráda dala můj první pokus colorovat mangu. Jeden obrázek se mi prostě líbil tak, že jsem musela ho mít i v barvičkách...:-)  Jenže ještě to není dodělaný, takže si budete muset chvíly na něj počkat...:-D

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...