sobota 7. ledna 2012

Ao No Exorcist

ANIME
Předloha: Ao no Exorcist (manga)
Žánry: Action, Fantasy, Shounen, Supernatural, Adventure, Contemporary Fantasy, Demons


=> Moje recenze na mangu je TADY a více se tam dočtete i o ději <=

Ao No Exorcist bylo anime, na které jsem se poměrně hodně těšila. Manga sice není ničím originální, ale je to klasické shounen, takže přesně něco podle mého gusta . Očekávání tedy byla velká, jenže...

Začátek anime se jevil velice slibně. Příběh se držel mangy a děj hezky ubíhal...Ovšem poměrná spokojenost trvala krátce. Hned šestá epizoda byla filler. Tedy podle zvěstí na internetu to měla být nějaká bonusová kapitolka mangy, kterou jsem nečetla...jenže představte si bonus natažený do celé epizody, zkrátka byla to nuda. A bylo hůř, s anime to bylo jak na houpačce. Opět se chvilku drželo mangy, pak zas filler (nebo další kapitolka, co mi unikla) a zase trochu mangy a na závěr cca od 16té epizody to byl jeden velký filler, který zmršil celé anime.


Jo čtete dobře. Myslím si, že Ao No Exorcist je jedno z nejvíc pokažených anime, co jsem kdy viděla. První dva fillery byly jen takové bonusovky, co nikam děj neposouvaly, ale hlavně ho oproti manze neměnili. Jenže ten závěr všechno zkazil a co hůř, podle mého úplně uzavřel cestu k případnému pokračování (a to vzhledem k ději v manze, který je teď hodně zajímavý, bych i uvítala někdy zfilmované). Zkrátka tuhle sérii už může zachránit jedině restart :-(


Příběh anime se jakž takž drží předlohy do 13té kapitoly mangy (jak už jsem zmiňovala, s fillerama se jim to povedlo natáhnout na 16 epizod anime). Pak se to začne víc a víc lišit. Nevadilo by mi, kdyby vymysleli nějakou součást příběhu, na kterou by se dalo navázat. Jenže oni to celé přepsali a ještě k tomu neoriginálně a strašně nuceně!!! Kde je ten super nápad, co třeba byl ve Full Metal Alchemist? Tam třeba původ homunkulů byl vysvětlen ještě originálněji než v FMA Brotherhood a vše do sebe zapadlo. Prostě nápad na zápletku mě fakt dostal. Tady mi ti přišlo vše opravdu nucené a hlavně vysvětlení popírá i věci, co byly řečeny na začátku.

V anime si totiž vymysleli to nejzásadnější, jak naše satanova dvojčata Rin a Yukio přišli na svět a proč. Ve výsledku z toho byla jedna velká slátanina a klišé za klišé. Vše pak končí uhodnutelnou apokalypsou. Prostě když nevíte co s dějem, udělejte co největší katastrofu, natáhněte její popis, zabíjení a zachraňování lidí na co nejvíc dílů, přidejte tam srdcervoucí bratrskou scénu a nakonec udělejte z hlavního hrdiny zachránce.


Zatím jsem psala jen o příběhu, ještě bych ale ráda zmínila animaci. Obrázky sice byly poměrně pěkné, ale animace mi přišla místy odbytá, hlavně kresba byla místy viditelně nepřesná. Další mínus u mě má za absolutně odfláknutý druhý ED anime - pár čtverečků a k tomu asi jen tři statické obrázky. Hudba obou ED mi také nesedla. Musím ale pochválit oba OP, které jsou velice podařené a hudba patří k mým oblíbeným.

Když to vezmu kolem a kolem, absolutně nechápu hodnocení na MAL, které nyní je 8,18. Je to poprvé, co musím souhlasit s finálním hodnocením na AniDB, které dělá 6,73 (ovšem přechodné hodnocení je též přes 8). Tomuhle anime dávám 6 z 10 a občas přemýšlím jestli nedat ještě míň. Zklamání bylo veliké, ale zas dokud se to drželo mangy, bylo to poměrně dobré anime... no ještě si to nechám projít hlavou.


Jinak ještě na závěr zajímavůstka. Byl ohlášen film Ao No Exorcist Gekijou, který má vyjít někdy tento rok. Tak jsem zvědavá, zda bude restart nebo ne... ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...