středa 25. srpna 2010

Ojizō-sama

Už podruhé jsem narazila na tuhle fotku a prostě stále se nad těma bůžkama musím rozplývat.

Kawaii :-)

Fotka pochází z tohohle článku:
http://www.dannychoo.com/post/en/1524/Kamakura.html
Jinak měli by to být bůžkové, kterým se právě v Japonsku říká Ojizō-sama. Původ je ale budhistický a tak je tenhle bůžek znám i pod jménem: Kšitigarbha.

Ojizō-sama je v Japonsku uctívaný hlavně jako ochránce dětí. Podle anglické wiki ochraňuje hlavně děti, které zemřely před svými rodiči a dokonce i ty, které se ani nestihly narodit a zemřely během potratu.

Japonská legenda říká že, děti které zemřeli před svými rodiči nejsou schopni překročit mýtickou řeku Sanzu, protože způsobili svou smrtí utrpení rodičům. Ale Ojizou-sama  je zachrání před démony tím, že jejich duše schová pod svůj plášť a nechá je poslouchat mantry. 

Mám matný pocit, že postava tady toho bůžka jsem viděla v několika anime. Jenže teď už si to fakt nevybavím. Kdyby čirou náhodou někdo věděl, písněte mi to prosím do komentářů. Já si myslím, že se vyskytnul možná v Inuyashovi. Ale fakt si nejsem jistá.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...