pátek 7. ledna 2011

Mother Keeper

MANGA
Autorka: Sorano, Kairi
Žánry: Action, Shounen, Sci-Fi

 Ricalna

Když jsem včera básnila o Monochrome Factor, tak jsem si uvědomila, že už velice dlouho si chci přečíst i mangu Mother Keeper. Do včerejška jsem totiž neměla tušení, že i tohle dílko stvořila Kairi Sorano, takže jsem to dala jen na svůj seznam "mám v plánu si přečíst" a už jsem na tu mangu nesáhla.   

Dneska jsem to v rámci svého "vyhýbání se učení" otevřela a už jsem to nezavřela, dokud jsem nedočetla poslední přeloženou kapitolu :-D Zatím jich ale není moc, jen 21, ale zas je to měsíčně vycházející manga, takže kapitoly jsou delší než ty tradyční cca 18ti stránkové.

Narozdíl od Monochrome Factor není hlavní zápletka a svět, kde se manga odehrává moc originální. To, co je v této manze, se vyskytlo jinde snad v tisíci variacích. Jedná se o postapolyptický svět, kde lidí žijí v gethech, mají problémy sehanat dostatek jídla a pitné vody a vládne tam téměř bezpráví. Tohle všechno platí všude kromě Edenu. Města, které chrání obří kopule a řídí ho centrální počítač. Tam lidé žijí v blahobytu a v míru, ale to se samozřejmě těm, co žijí venku nelíbí. 

Ricalna a Syal

Na Eden se tedy snaží z různých důvodů zaútočit hned několik teroristických skupin. V jedné je i Ricalna,
mladý rebel, který má výborné vlohy k boji. Je to sirotek a žije v gethu jen se svou malou sestřičkou Rennou, která ho nade vše zbožňuje. Jednoho dne se ale Ricalna zůčastní akce, při kreré mají vyřadit řídící jednotku Edenu. Jenže je to past a dokonce je to past přímo určená pro něj. Byl totiž vytipován jako kandidát na Mother Keepera a je proto zabit. 

Ovšem tohle je pouze začátek. Je jasné, že Ricalna je oživen. Tedy přesněji, je z něj udělán cyborg, který má mechanické tělo, ale lidský mozek. A tak najednou rebel,  který chtěl celé město zničit je donucen město chránit a přesněji chránit hlavní řídící jednotku - proto Mother Keeper. Ricalna samozřejmě protestuje, ale do jeho mozku byly implantovány mechanismy, že obyvatele Edenu nemůže prostě zranit i kdyby chtěl. Jeho tělo ho prostě neposlechne. 

Ricalna se i přesto snaží vzdorovat a nebojovat proti teroristům z getha. Jenže postupem času mění názor. Přemýšlí, proč vlastně se vydal do boje proti Edenu a co vlastně chce. Důležitou roli v jeho rozhodování hraje i jeho sestra. Ricalna byl totiž mrtvý 10 let a mezi tím se z jeho sestry stala zapálená bojovnice, která je plná nenávisti vůdči Edenu a chce ho zničit za každou cenu. Eden a vše v něm nenávidí tak moc, že si ani nevšimne, že vlastně bojuje Ricalnou, který sice prodělal nějaké změny ve vzhledu, přesto je ale k poznání. A do toho všeho se na obzoru objeví nový nepřítel. Teroristická skupina, která nezná žádné slitování a vraždí i malé děti...

Kolegové z Edenu

Zatím se v těch 21 kapitolách moc děj nestihl rozvést. Ovšem musím pochválit postavy. Hlavně ty vedlejší. Na jejich motivace jsem hodně zvědavá. Zajímavé je sledovat, jak Ricalna postupně přichází na chuť svým spolupracovníkům v Edenu, mezi nima vyniká hlavně holčina, jménem Syal, která je taky cyborg. Další ještě výraznější postava je jeho stvořitelka. Vědkyně, plná rozmarů, věčně zlostná a přitom asi v jádru docela dobrák. Hodně zajímavý je i vůdce teroristické skupiny, jejíž členem kdysy dávno Ricalna byl... Charaktery postav jsou tady velice dobře načrtnuté a i uvěřitelné...Zkrátka tahle manga mě chytla. Ne sice tolik, jako Monochrome Factor, ale přesto chytla.

Souboje jsou nakreslené výborně - teď jsem si toho všímala a prostě nemám jim co vytknout. Děj běží svižně. Nikde to nevázne na nudných vysvětlujících řečech atd. Vždy je to prokládáno nějakým tím zvratem atd. Co se týče postav, tak tu mám jedinou připomínku. Některé mohli být nakreslené trochu víc rozdílně. Malinko jsem se ze začátku ztrácela. Jinak ale jsou nakresleny moc pěkně. Nad Ricalnem slintám i když to ani není typický bišík. Má zkrátka v sobě zas ten těžko popsatelnou jiskru, co mě vždy zaujme...ale tady v této manze ani kluci nepřijdou zkrátka. Holky/ženy jsou tam nakresleny taky povedeně a protože to je shounen, tak se tam občas objeví i nějaký den pohled ze spodu na nohy doktorky jen v minisukni. Jindy se jí zas podíváme do výstřihu atd. Noo kdybych nevěděla, že tohle kreslila ženská, tak to nepoznám. 



Přesto dojmy z mangy jsou výborné. Opravdu povedené. Škoda jen, že samotná hlavní zápletka není moc originální. Manze zatím dávám 8 z 10 a uvidím, kam se děj bude ubírat dál.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...