středa 5. ledna 2011

Akční manga od ženských autorek

Už hodně dlouho přemýšlím nad tím, proč je tak málo akčních mang, které dělaly ženské. Neříkejte mi, že já jsem jediná holka, která preferuje akční věci před slaďákama (tedy poslední dobou jsem si i přečetla pár slaďáků kvůli pěkným bišíkům a mám slabost pro BL, ale co se týče zábavnosti a čistého potěšení z příběhu, rozhodně preferuju akční věci). Každopádně po včerejšku už znám minimálně tři výborné ženské autorky, které dělají skvělou akční mangu. První je: KAMIJYO Akimine, autorka mang jako Code Breaker a Samurai Deeper Kyo, pak další, co jsem poznala je KATOU Kazue, která napsala Ao no Exorcist a teď právě jsem objevila jako třetí SORANO Kairi, autorka mang jako Monochrome Factor a Mother Keeper.

Ao no Exorcist

Ze začátku nezjišťuju jestli to psala ženská nebo chlap. Je mi to jedno, hlavně, že je dobrý děj. Jenže čím víc sleduju postavy a rozplývám se nad bišíkama, tak je mi jasnější, že tohle zkrátka chlap nakreslit nemohl nebo zkrátka musí být gay. Nejen, že ti bišíci jsou pěkní na pohled (pěknýho bišíka podle mě umí nakreslit i normální mužský mangaka), ale  v těhlech mangách, jsou bišíci zkrátka něco víc, co ani není tak vidět, jako spíš cítit. Je prostě očividné, že i samy autorky si užívaly jejich kreslení. Když nad tím přemýšlím, asi to bude hodně oblečením. Je vidět, že si s nima vyhrály a design postav propracovávaly do detailů. A teď pozor. To platí i pro ženské postavy manze. Hlavně Kamijo Akime si ráda hraje s oblečením a dokonce jako jedna z mála mangak své postavy občas i převlékne do něčeho jiného než školní uniformy.

Code Breaker

Co se týče příběhu, tak už tak jasné rozdíly mezi tím, jestli to psal chlap nebo ženská nevidím. Dřív jsem si myslela, že ženské málokdy umí být vtipné takovým tím klučičím způsobem. Není to pravda. Tyhle mangaky umí dělat skvělé vtipy. Dokonce můžu říct, že všechny jejich série, co jsem dosud četla, obsahovaly humor a přesně tak akorát, aby pobavil, ale zároveň aby byl takový nenucený. Souboje jsou též velice dobře zvládnuté a je jich dostatek. Prozradit je můžou akorát trochu ženské hrdinky. Zatím jsem v jejich mangách neviděla žádnou takovou tu pasivní holčinu, co by jen čekala až ji někdo zachrání. Vždy je tam holka akční, zapojuje se do boje a není slabá, i když třeba tak na první pohled vypadá (V Ao no Exorcist mi chvíly trvalo než jsem poznala, že ty holky nejsou bačkory). Ovšem, takovéhle hrdinky se občas najdou i v mangách, které napsali jejich mužské protějšky. Co se týče nějaké té romantiky...tak díkybohu žádná manga, co jsem zatím  od nich četla, ji neobsahovala. Slaďáků mám už plné zuby. Tedy prý obsažená je v Samurai Deeper Kyo, ale z toho zatím mám přečteno jen pár kapitol a na cukrování to ještě dlouho nevypadá :-D

 Monochrome Factor

Když  to shrnu kolem a kolem. Tyhle holky se plnohodnotně vyrovnají svým mužským protějškům. Jejich mangám nic nechybí a není to jen mé zdání. Podle ohlasů na internetu a hodnocení v databázích jsou jejich díla hodně populární a řadí se lepšího průměru - většinou kolem známky 8 z 10. Nechci vám ale tady tvrdit, že všechny ženy-mangaky jsou stejně dobré v akčním žánru jako ony. Netvrdím ani, že se všem tyto doporučené mangy budou líbit. Každý má trochu jiný vkus, ale já tyhle mangaky prostě obdivuju.  Ukázaly mi, že nejsem na tom světě jediná holka, co má ráda souboje atd. a něco takového, jako dělají ony, bych chtěla taky jednou umět vytvořit...no na 99,999% se mi tohle přání nikdy nesplní :-D...ale prostě je to jeden z mých snů :-)

Takže, když mluvím za sebe, musím vám všechny tři plně doporučit. Jejich díla totiž rozhodně přesahují bežný průměr a já si jejich čtení doslova užívala :-)

Pozn.
O Akimine Kamijyo se občas mluví jako o muži, ale to jen vždy, když v databázích není uvedeno pohlaví. Přesto asi nejvíc věřím stránkám Baka-Uptadates Manga, kde nejen že je uvedeno, že je ženská, ale taky je tam poznámka, že byla asistentkou slavné TAKAHASHI Rumiko, autorky shounen sérií jako InuYasha, Urusei Yatsura nebo třeba Ranma ½ (tuhle mangu/anime sice absolutně nesnáším, ale to nic nemění na tom, že svého času to byla hodně populární záležitost). Každpádně myslím si, že tyhle infromace budou pravdivé, vliv Rumiko na Kamijyo je opravdu jejích mangách cítit.

Proč tu ale nebásním i o Rumiko i když je to autorka shounen? No důvodů je víc. Za prvé je hodně citelné, že tahle ženská už patří do jiné, starší, generace. Pohledem na svět, stylem kresby, názorama...  A za druhé. V jejích sériich je na mě až moc velké množství romantky. Takže třeba ještě InuYashu jsem zvládla sledovat. Zvládla jsem prečíst mangu zhruba od poloviny děje až do konce, páč jsem chtěla vědět jak to dopadne ještě dřív než vyšel závěr anime. Ale prostě rozhodně se nad ní nerozplývám. Je tam víc kecání a cukrování než pořádných bitev :-D

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...