sobota 15. ledna 2011

Top anime 2010

Tak trochu rekapitulace za uplynulým rokem neuškodí a tak jsem se rozhodla zhodnotit, co se mi za minulý rok líbilo. Těžko se mi soudí, co bylo lepší a co horší, většinou to byly absolutně rozdílné žánry, takže na pořadí nekoukejte, zkrátka vše, co zde uvedu stojí podle mého za zkouknutí.

==> Baka to Test to Shoukanjuu <==


Tak tohle anime mě naprosto dostalo. Překvapení po všech stránkách. Ještě nikdy se mi nestalo, abych první epizodu tak moc odsoudila a nakonec anime dala 10 z 10. Přitom ani první epizoda nebyla špatná, když se za ní teď zpětně ohlížím, jen  jsem čekala něco absolutně jiného a musela jsem si přivyknout stylu anime, ale vykrystalizovalo to do podoby jedné z nej anime komedií, co jsem kdy viděla. Naprosto se trefili do mého druhu humoru.

==> Durarara <==
 

Joo tohle anime rozhodně stojí za zmínku. Výborný příběh,zajímavé propletení vztahů mezi postavami, skvělá animace, výborná stylizace kresby a perfektní design postav. Úžasná hudba, jedny z nejlepších OP roku...zkrátka nemám tomuhle anime co vytknout. Těšila jsem se na každý další díl...

==> Shiki <==


Další moje srdcová záležitost a láska na první pohled. Příběh mě ihned zaujal, přečetla jsem si mangu až po poslední přeloženou kapitolu a přesto jsem se na anime vždy těšila, i když jsem věděla, co se tam bude dít. Anime mangu krásně rozpohybovalo, dalo jí barevnější nádech, ale jinak se děje mangy krásně drželo, takže příběh naprosto úžasný. Perfektně vystavěný, propracované charaktery, velice zajímavý neotřelý desing postav, příběh až děsivě realistický v tom, že i lidé dokážou být zrůdy a kam až dokážou zajít... a hlavně o upírech, kteří tu nehrají roli bišíků, co lámou srdce pubertálním holčičkám....prostě nádhera. Takovéhle věci mám ráda.



Absolutně nechápu, jak tohle anime mohli lidi tolik podcenit. Podle mého patří mezi to nejlepší, co se tento rok vyskytlo a mezi nejlepší fantazy příběhy vůbec. Tak výborně propracovaný příběh, tak chytlavé charaktery postav, taková propletenost děje, takové absence absolutního zla/dobra...to se jen tak nevidí...prostě perfektní záležitost. Tohle anime, jako jedno z mála, dokázalo, že jsem si hrábla až na dno svých emocí a bála se o postavy jako kdyby byly živé...Doufám, že bude druhá sezóna, nebo se aspoň na internetu konečně objeví přeložené novely do angličtiny. Strašně ráda bych si je přečetla.


Tyhle čtyři věci vám doporučuju bez výhrad. Byla jsem z nich nadšená. Dalších pár ale určitě taky stojí za zmínku.

==> Saraiya Goyou <==


To je taková popelka mezi anime. Rozhodně není pro každého, hodně lidí odradí stylem kresby, pro někoho může být děj moc rozvleklý, ovšem já mu nemám co vytknout. Líbil se mi příběh, líbily se mi postavy, kresba je rozhodne zajímavá a dává anime tu správnou atmosféru. Tenhle počin mě prostě dostal a velice ráda bych si přečetla i originální předlohu.

==> Rainbow <==


Prvních asi 13 dílů anime jsem naprosto hltala a byla z nich absolutně nadšená. Tak temnou a krutou záležitost, co vám ždíme emoce v každém dílu, jen tak v anime neuvidíte. Ovšem mělo to v půlce skončit...pak se to tak nějak stává rozvleklejší...emoce už víc ždímat nejdou...a konec...ehm...mám velice smíšené pocity... přesto kvůli absolutnímu nadšení z první poloviny musím tohle anime též zmínit.

==> Kuragehime <==


Naprosté překvapení roku. Původně jsem tohle dílko ani nechtěla sledovat, slaďáků pro holčičky už mám plné zuby. Jenže tohle je jiné...je to Josei (pro dospělejší holčičky :-D ) a vyloženě si dělá ze všeho srandu a nejvíc ze samotných otaku-holek. Zkrátka v těch střeštěných otaku amars se úplně vidím a Kuranosuke kandiduje u mě na nejvíc sexy chlapa roku i přes to, že v 90% je v ženských šatech.  Královsky jsem se bavila...jen nebýt toho uspěchaného a divného konce...Ze začátku to mangu sledovalo věrně a pak to až nesmyslně vše urychlilo...škoda, škoda....ale doufám, že ve druhé sezóně vše napraví.

==> Bakuman <==


Od léta čtu mangu a na anime jsem se těšila. Adaptace je to velice povedená, drží se stylu kresby, barevnost se taky hodí, kvalita animace je též dobrá, příběh mangy sleduje věrně.  Jediné, co tomu můžu vytknout je hudba a jeden z nejotravnějších OP vůbec. Každopádně anime ještě neskončilo, takže celově soudit zatím nemůžu.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...