sobota 15. října 2011

Phi Brain: Kami no Puzzle

ANIME
Předloha: žádná, co jsem dočetla, za příběhem stojí tým ze Sunrise
Žánry: Action, Game


Ani nevím, co mě to napadlo psát rovnou o tomhle počinu v nové sezóně. Phi Brain není nijak úžasný seriál. Svým způsobem ve mě vyvolává pocit i nějaké rychlokvašky mezi anime. Mám z toho zkrátka velice smíšené pocity a nějak si s nimi neumím poradit, takže je zkrátka jen tak hodím do éteru :-)

Kaito Daimo

První věc, co mě na tomto anime upoutala je hlavní postava. Týpek jménem Kaito Daimo má v sobě takovou tu správnou jiskru, která zaujme na první pohled a jeho kukuč v OP mě doslova dostává do kolen :-D Podivující na tom je, že to není typický bišík. Není takový uhlazený a nechová se vůbec cool (tedy kromě toho kukuč v OP). Je to spíš takový zbrklý, občas povýšený ignorant a flákač, jehož jediná věc dokáže zvednout z postele: hádanky. Nedokáže žádné puzzle nechat nevyřešené.

 Nonoha a její chvat...:-D

Kaito má samozřejmě kamarádku z dětství, která ho občas zmlátí a stará se o něj - včetně buzení a vaření jídla (více zatím nevysvětleno, ale vypadá to, že jsou fakt jen kamarádi - žádné jednostranné zbožňování atd. ). Nonoha (tak se jmenuje) ani není jen taková ta typická trubka, co hlavního hrdinu následuje kamkoli a jen je přítěží. Má Kaita do putníku přečteného, občas jeho vášeň pro puzzle trochu usměrňuje, ale jinak mu v jeho honbě za hádankama i pomáhá. Kromě toho, že je evidentně trénovaná v nějakých bojových uměních, má i fenomenální paměť a byla tím Kaitovi několikrát už hodně užitečná.

Sakanoue

Dvě hlavní ingredience tedy v Sunrise namixovali poměrně dobře. Hlavní dvojce funguje a je mi sympatická. Navíc ve druhém díle už tam přidali i třetího do party. Je to týpek jménem Gammon Sakanoue, kterýho Kaito hned o první chvíle považuje za svého rivala. Soupeří spolu a to i přes to, že evidentně Kaito je o level chytřejší. Těžko říct, co se z tohohle vyklube. Sakanoue totiž není klaďas, ale taky ne záporák. Spíš je to takový individualista, který se snažil Kaita využít...


Noo zkusila jsem si sem dát svůj odhad charakterů, protože ty mě na tomhle anime docela zaujaly. Ně, že by byly něco extra vyjímečného, jen zkrátka v téhle kombinaci, jsem je ještě neviděla a jsem zvědavá, jak to s nima bude dál.

Prezident školního puzzle clubu... odhaduju, že tenhle bude záporák...:-D

Zaujal mě také design postav. Jak už jste si určitě všimnuli, jsem hodně zaměřená na vizuální stránku. Líbí se mi ten lajdácký vzhled Kaita a doslova si užívám ty jeho sluneční brýle (mám na ně tak trochu úchylku :-D ). Nonoha je taky vzhledově v pohodě. Překvapivě je to úplně normální holka a to i co se týče velikosti prsou. (joo a zatím jsme ještě neviděli ani její kalhotky... :-D).  Sakanoue, pokud nakonec to bude klaďas, tak musím pochválit designery za odvahu ho vymyslet takhle. Vypadá jako záporák, ale přitom je na něm i něco dobrého... Zkrátka vzhledy postav se mi líbí a to i včetně většiny vedlejších postav. Horší to je s animací. Občas mám dojem, že jim to až moc ujíždí a obraz je moc zjednodušený až postavy ztrácí i trochu na tvaru. Vše tak nějak vždy záleží na scéně. Některé jsou udělané pěkně, jiné zas ne a tak to bije do očí. No, ale ještě je to koukatelný.

 Co neprozradí openning...

Příběh jako celek mě ale taky moc nechytl. Těšila jsem se na nějaké to puzzle, ale to je těm je tam věnována doslova okrajová pozornost. Naprostá většina hádanek je tam jen naznačena a hned je ukázáno, jak to Kaito vyřešil. Ani díky tomu nezískáme pocit, že on je ten "nejchytřejší". Prostě to přijmeme jako fakt. Ke všemu už od druhého dílu se začínám obávat, že anime bude jen další z typu: velká konspirace za účelem zničení světa, která začíná ve škole a končí u kamaráda z dětství, co se snaží pomstít. Ale třeba tu bude i něco zajímavějšího. Poměrně dobrý potenciál vidím v tom, že škola uděluje žákům jakési tituly. Sakanoue má titul Galileo, Kaito získal titul Einstein... a bude jich tam podle OP ještě víc...když nic jiného, třeba aspoň půjde o týmovou práci :-D

 Nášup evidentních záporáků....

No nechme se překvapit. Zatím byla spousta věcí jen naznačena a vše může být jinak, než si moje fantazie maluje. Co se týče hodnocení, váhám, zda dát 6 nebo 7. Bohužel závan takového nepovedeného béčkového anime je pro mě docela citelný...ale zas postavy jsou mi zvláštním způsobem sympatické... no dávám zatím 7 z 10, ale určitě se to bude ještě měnit.

 Momentky z Kaitova života...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...