sobota 22. října 2011

Sket Dance

ANIME
Předloha: SKET Dance (manga)
Autor předlohy: Shinohara, Kenta (býval asistent u mangy Gintama a opisoval hodně moc :-D )
Žánry:  Comedy, School, Shounen 


Sket Dance je velice zvláštní anime. Těžko se mi to popisuje. Původně jsem to začala sledovat jen ze zvědavosti a proto, že hlavní charakter vypadal jako bišík... ehm. Teď, když už mám zkouknuto takovou třicítku dílů, je všechno jinak :-D

Klub Sket Dan vždy připraven :-D

Anime celkově konceptem hodně připomíná Gintamu. Jsou tam tři hlavní postavy, dva kluci a holka a řeší různé "případy". Zkrátka klasika. Jenže nějakou záhadou mě Sket Dance upoutal víc, než se to povedlo u Gintamy (tam jsem se zasekla někde kolem 30. dílu a už není chuť to sledovat dál). Sket Dance je jaksi víc nabit pozitivní atmosférou, vtipy nejsou tak brutální (jsou mi tak nějak bližší) a když najednou na chvilku zvážněl, musela jsem to hooodně dlouho rozdejchávat (v dobrém, ale hodně drsném slova smyslu). Prostě tohle anime je hodně o pocitu.


 Čtyři tváře našeho Bossun :-D

Sket Dan se jmenuje školní klub, který založil Yusuke Fujisaki, ale kterému nikdo jiný neřekne jinak než "Bossun". Tenhle týpek není téměř v ničem vyjímečný a má z toho solidní mindráky :-D Jeho "super" schopnost není nic jiného než že se dokáže pekelně soustředit. V praxi to znamená, že se dokáže trefit prakem na velkou vzdálenost nebo případně si zapamatovat nějaké drobnosti. Prostě superpover, která je téměř k ničemu, ale nějakou záhadou k němu další dva členové klubu vzhlížejí a respektují ho.


 Himeko... obrázky mluví za vše...

Druhou členkou je holčina jménem: Hime Onizuka. Himeko, bývala dřív obávanou výtržnicí, ale teď už se uklidnila a využívá svoji sílu jen ve prospěch klubu (a občas i na jeho členy). Je nerozlučná od své hokejky a svého lízátka se super ostrou chutí.


 Switch... v pravo nahoře se svým nerozlučným PC, který nosí pořád na krku. Vpravo dole je jak vypadal dříve...

Asi nejzajímavější pro mě ale je "Switch-kun", pravým jménem: Kazuyoshi Usui. Je to jeden z těch ukázkových freeků, které mám fakt ráda. Je to bišík - s brýlema i bez nich :-) Je strašně moc chytrej, má informace na každého, je blázen do všeho 2D, má velice zvláštní smysl pro humor a je machr na počítače. Jeho největší úleťárnou ovšem je, že mluví jen zkrze počítač pomocí vygenerovaného hlasu. Kupodivu za tímhle i je hlubší význam, na který si počkejte do 25 epizody. Mě to fakt vyrazilo dech - ta epizoda je tak moc ne-sket-dancová... 

Paleta jejich ksichtíků je nepřeberná....

Sket Dance by se dal zařadit mezi epizodické anime. Většinou příběh trvá díl, ale najdou se tam i třeba třídílové nebo naopak půldílové epizody. To považuju za velké plus. Pokud je epizoda krátká, nesnaží se ji natahovat na celý díl.  Humor je hlavně situační a opravdu docela střeštěný. No něco jako v Ginatamovi. Dělají si srandu ze všeho a ze všech včetně sebe samotných.

 Někdo zas potřebuje pomoci....

Vše v podstatě začíná tím, že do klubu Sket Dan přijde nějaký studentík se žádostí o pomoc a oni se mu snaží pomoci. Jenže... na té škole žádný studentík není normální. Takže tu kromě těhlech tří, máme přehlídku i všech ostatních divňousů a potřeštěnců. Máme tu týpka, co opravdu vypadá a chová se jako samuraj. Je tu supertlustá a ošklivá holčina, co je roztleskávačka, zpěvačka a kdo ví co ještě (kupodivu nemá ze sebe komplexy, ale vždy potřebuje jen s něčím pomoc - jako třeba pohlídat opičáka, nebo třeba dělat kroví při vystoupení...:-D). Další je třeba členka manga klubu, co celý svět vidí přes růžové brýle a náhle se nám zamiluje.... Pomoc potřeboval i týpek, co je blázen do Visual Kei a nevyjadřuje se jinak než zkrz emo hádanky a odkazy... A aby jsme nezůstali jen u žáčků...Sket Dan pomáhá i profesorovi, který je jak z hororu, nebo učiteli chemie, který vždy připraví nějaký kouzelný lektvar... A pak je tu partička ze studentské rady, kde taky není nikdo normální a velice ochotně vždy se Sket Dan soupeří :-D

Nahoře samurai a slečna yankee... dole členové studentské rady.

Zkrátka Sket Dan je mišmaš všeho, co vás napadne. Někdy jsou epizody namíchány dobře, jindy hůře. Někdy se u toho nasmějete, jindy to vtipné vůbec není. Zatím se ale všechny sledovat daly. Animace taky není špatná. Je sice hodně statická, ale k tomuhle anime to tak nějak patří. Střídají se tam různé styly kresby a používá se tam spousta piktogramů atd., které by zkrátka rozpohybované nefungovaly. Občas mě fascinuje, jak v rámci vyjádření nějaké komixové situace animátoři postavy zdeformují... (to někdo může chápat jako mínus, ale pro mě je to spíš kuriozita). Když ale vynechám všechny ty "komixové" a statické situace, tak musím říct, že kresba je pěkná, design postav je též líbivý.

Jak říkám, design postav je líbivý.... :-D

Musím pochválit taky hudbu. Zatím nebyl OP ani ED, který se mi nelíbil. Prostě hudba se k tomu hodí a kupodivu si dali animátoři i záležet na animaci OP a ED a vždy vymysleli něco pěkného, nápaditého a hlavně obtěžovali se to i naanimovat. (Poslední dobou jsem někdy absolutně zděšená nad stavem některých OP a ED v anime - viz. Nurarihyon a Ao no Exorcist).

Některých OP a ED v anime jsem se leknula asi tak, jako členky okult-klubu za oknem...:-D

Původně jsem tomuto počinu dávala za 6, protože ne všechny vtipy jsou pro mě vtipné, ale při psaní tohoto článku jsem si uvědomila, že už delší dobu se doslova vždy těším na nový díl, prostě jen proto, že mi vždy zvedne náladu. Takže nakonec dávám 7 z 10. Je to takový ten lepší průměr. A  když dojde i na vysvětlení, jak se ti tři ze Sket Dan dali dohromady, dám tomu třeba i více, pokud to bude dobrý příběh.

Joo též nechápu, co se mi na tom líbí.... ale prostě se mi to líbí...:-D

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...