středa 27. ledna 2010

Čas/Time/Shigan

Dnes jsem na dobrou noc zhlédla od Kim Ki-duka tuhle novější věc...Nemůžu říct, že jsem z toho byla nadšenější než ze včerejšího Bad Guy. Včerejší příběh byl pro mě podmanivý od úplného začátku a hlavní děj se začal odehrávat během 15ti minut. Tady byl na můj vkus začátek příliš rozvleklý. 

Dalo by se říci, že režisér se snažil napravit „neduhy" které byly v Bad Guy. Už tu máme alespoň částečně vysvětleno jednání hlavních hrdinů. Už tu dokonce občas slyšíme jejich myšlenky a celkově se tu asi víc mluví...Přesto možná proto film pro mě ztrácí na intenzitě prožitku a až do závěrečných 30ti minut nebyl pro mě tak fascinující jako Bad Guy u kterého jsem se prostě nedokázala odtrhnout od obrazu a sledovala jsem každý pohyb tváře abych dokázala vyčíst co si postavy myslí. V Shigan něco takového není třeba. Vše podstatné je tam řečeno. 

Shigan je můj druhý film od Kim Ki-duka a tak jsem tam našla už jednu věc, kterou tyto filmy mají společnou. Nejsem si přesně jistá, co to má znamenat, jestli to nemá nějaký hlubší význam třeba po spojení s Korejskou mytologii nebo tak něco. Každopádně v tuhle chvíli to chápu tím stylem, že nám režisér naznačuje, že vše je už předem dáno osudem. V obou snímcích jsou situace, kdy se potká současná dívka s dívkou z budoucnosti a pomyslné kostky jsou vrženy. 

Základní téma filmu je vztah dvou lidí, který prochází krizí. Dívka(Seh-hee) je vyloženě paranoidní hysterka a děsná žárlivka. Vsugeruje si představu, že jí přítel po dvou letech už nechce, protože se mu okoukal její obličej. Normálního člověka by to asi nenapadlo, ale kdo zná sílu autosugesce, tak ví, že se člověk dá zblbnout k neuvěřitelným věcem. Takže Seh-hee se jednoho dne beze slova sebere, odstěhuje se, vypne mobila a podstoupí kompletní plastiku obličeje. 

Rekonvalescence trvá ale půl roku a do té doby se svému příteli (Ji-woo) neukáže ani mu nedá o sobě vědět. Jen ho potají sleduje, jak je ze začátku opuštěný a jak pak začíná znovu hledat přítelkyni, ale ona mu to vždy nějak překazí. 

Když už konečně získá normální tvář a setkají se, tak místo aby mu to řekla, že je to ona. Zkouší se s ním seznámit jako normální cizí dívka a daří se jí to. Jen on ještě pořád nedokázal z mysli vymazat její osobu před plastikou a tak Seh-hee začíná vlastně žárlit sama na sebe z minulosti a chce aby se mezi nimi rozhodl. 

Dojde mezi nimi opět hádce a vyústí to k tomu, že Ji-woo podstoupí taky plastiku a ona musí počkat půl roku než se jí ukáže...a dál už se nechte překvapit. Úplný konec je na vás. Je poměrně nečekaný i když opět se dá podle „zákonitostí filmu" také odhadnout.

Shigan rozhodně doporučuji. Je vhodný i pro slabší povahy, ale zas pro úplné citlivky to není, Kim Ki-duk prostě umí v člověku vzbudit hodně silné emoce.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...