pátek 29. ledna 2010

Imaginarium dr. Parnasse

Včera jsem byla na Imaginariu dr. Parnasse. Dost jsem se těšila, že zas po dlouhé době někam vyrazím, ale zároveň jsem moc velká očekávání od filmu neměla.Nejsem úplně největší faninka Terryho Gilliama a některé jeho věci mi moc nesedly (viz. Kletba bratří Grimmů). Přesto jsem byla hodně moc zvědavá, jak to téměř faustovské téma zpracuje.

Na CSFD lze sledovat, jak s přibývajícími diváky se snižuje hodnocení snímku. Je to přesně tak, jak jsem čekala. Tenhle film rozhodně není pro každého. Je to doslova příval fantazie, kde ne úplně vše je vysvětleno a divák si to musí domyslet. Já osobně se musím přiznat, že mi na pochopení všeho jedno shlédnutí nestačilo. Až to vyjde na DVD, tak se na to budu muset kouknout znovu. Je tam pár zásadních věcí, které mi nejsou úplně jasné.

Každopádně nápad jak si poradit s tématem sázka s ďáblem je zpracován výborně. Ďábel na mě působil téměř ne jako pekelník, ale jako starý "kamarád" doktora Parnasse, který se s ním sází jen proto, že potřebuje mít nějaký důvod proč vlastně by měl doktora vidět.

Velkým překvapením pro mě taky byla role Ledgera. Myslela jsem, že si zahraje omlazenou verzi doktora Parnasse, ale ono ne. On si zahrál jen takovou figurku, která má moc rozhodnout na čí stranu se vlastně štěstí přikloní a kdo tu sázku vyhraje. Nápad s jeho alternacema za zrcadlem byl taky trefný i když nemůžu se ubránit pocitu, že kdyby ho za zrcadlem hrál jen jeden herec, bylo by to lepší. Takhle tam všichni doslova měli jen takové "štěky".

Film se mi ale moc líbil. Celou dobu si dokázal udržet moji pozornost a byla jsem opravdu hodně moc zvědavá jak to dopadne. U svýho hodnocení na CSFD jsem dost váhala, jestli mám dát 4 hvězdičky nebo 5. Nakonec jsem dala jen 4. Pátou dám až po druhém zkouknutí, pokud pochopím i těch pár věcí, co mi nyní nejsou úplně jasné.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...