čtvrtek 1. dubna 2010

S elegancí ježka

KNIHA
Autorka: Muriel Barberyová

Poslední dobou zas objevuji nové věci. Nevím, kde mám začít...asi u knížky. I když bych neměla, začala jsem číst knížku S elegancí ježka od Muriel Barberyové.


Myslela jsem, že to bude něco na styl Umberta Eca jako třeba Tajemný plamen královny Loany


Ale docela jsem se spletla. Sice obě knížky obsahují spoustu filozofických odkazů, ale s Elegancí ježka se mě tak říkajíc více dotýká. Je to o dnešní době. Zabývají se tam myšlenkami, které i mne napadají. Jaký má život smysl? Co mě čeká v budoucnu? Atd. Skvěle to vystihují následující verše:
Mířit ke hvězdám
V akvárku pro zlaté
Rybičky skončit

K mému překvapení hlavní hrdinky tíhnou jako já k Japonské kultuře. Dozvěděla jsem se třeba, že následující verše jsou napsané ve stylu japonské poezie. Krátké japonské básně totiž mohou mít buď tři - haiku, nebo pět veršů - tanka.

Poslední dobou mám pocit, že je to všude kolem mě. Objevuji, že na japonskou kulturu se okazuje víc a víc. Pamatuji si, že před pěti lety byla opravdu potíž sehnat nějaké anime. Spousta lidí si pod pojmem anime představilo nějaký animovaný film od Pixaru nebo Toma a Jerryho. Dnes už většina lidí ví, co to znamená a i v ČR se objevuje anime a manga čím dál tím víc. Stává se z toho pomalu módní záležitost a to já nemám moc ráda. Nerada jdu s proudem. I když samozřejmě proto, že je to teď v módě, se o Japonsko, anime a mangu nepřestanu zajímat. Jen zkrátka se bojím, že to krásný kouzlo zvláštnosti, orientu, exotiky a jiného světa mainstream zkrátka trochu zkazí.

Ale zpět k tématu knihy. Díky zmínce o pití zeleného čaje jsem si hned musela nějaký udělat. Díky zmínce o mangakovi (autor mangy)jménem Jiro TANIGUCHI jsem si hned musela vyhledat jeho mangy a chystám se je si někdy přečíst. (v rámci hledání jsem objevila tenhle zajímavý článek o manze v češtině: http://www.esarina.estranky.cz/clanky/japonsko/manga) A pak ještě jsem dostala chuť si přečíst díla filozofa Kanta.Už je to několikátá knížka, co se na něj odkazuje a já ne a ne se k tomu dostat. Pořád o něm vím jen to, co jsme se učili ve škole. Zkrátka po osmdesáti stránkách jsem plná informací ... :-)

Tady jsou ještě recenze na knížku S elegancí ježka: http://www.knihovnice.cz/recenze/barberyova-m-s-eleganci-jezka.html

Na závěr ještě další citát z knihy S elegancí ježka:

Umřít jen proto, že se spletete, to by fakt dost pitomý...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...