neděle 26. září 2010

Uragiri wa Boku no Namae wo Shitteiru

ANIME a MANGA
Zkratka: Uraboku
Autor: Hotaru Odagiri 
Žánry: Adventure, Drama, Fantasy, Shoujo, Shounen Ai

Před týdnem zkončilo vysílání tohoto anime a nebudu na něj pět žándnou chválu. I když už viděla jsem horší. 24 dílů totiž na něj bylo moc. I když možná to je tím, že se nevyžívám v srdceryvných výlevech atd.

 Luka a jeho drak Sodome

Hlavní a postupem času i jediný důvod, proč jsem tenhle seriál sledovala bylo to, že byl plný bišíků a ještě k tomu skvěle namluvených bišíků. Hlavního überbišíka Luku totiž mluví týpek jménem Takahiro Sakurai, který mluví mého oblíbence Clouda Strife z Final Fantasy VII, nebo třeba Kusuriuriho z anime Mononoke nebo třeba mluví i Kuroshitsuji II dábělského komorníka Clauda Faustuse a někteří ho můžou znát z Code Geass kde mluví hlavního klaďase Suzaku Kururugi. Takže jsem si užívala nejen pohled na Luku ale i jsem se nechávala unášet jeho hlasem. 

 Hotsuma *slint*

Ještě větší mé nadšení bylo, když jsem uslyšela hlas Hotsumy. Mluví ho totiž Daisuke Ono, týpek, co namluvil například Shizua Heiwajima v Durarara. Jeho řev: "IZAYA!!!!" je zkrátka pro mě nezapomenutelný...:-) Jinak taky mluví třeba v právě vysílaném anime Legend of Legendary Heroes superbišíka krále Siona Astala. Někdo jeho hlas znát jako já i z 11eyes kde mluvil hlavního hrdinu jménem  Kakeru Satsuki. Noo a hlavně namluvil daleko známějšího ďábelského komorníka z Kuroshitsuji Sebastiana Michaelise.

Yuki

Ze začátku jsem tedy byla velice natěšená, jaký Uraboku bude. Stylem kresby i tak trochu žánrem mi připomínalo jedno postarší anime s názvem X, které se mi docela dost kdysy dávno líbilo. Takže jsem doufala v něco podobného. Jenže nebylo. Uraboku se točí kolem hlavního téměř zženštilého bišíka jménem Yuki, který je, jak už u všech anime tohohle typu bývá zvykem, sirotek a žije v dětském domově. Samozřejmě je strašně moc hodnej a starostlivej a snaží se být silnej a nejde mu to. 

 Luka

Má velice zvláštní vztah s Lukou, démonem, který zradil démony a přidal se na stranu lidí. (odtud možná název anime v anglickém překladu: Betrayal Knows My Name, přeloženo do češtiny třeba jako Zrada zná mé jméno). Postupem času se dozvídáme, že Yuki v předchozím životě byl ženou, a že se do sebe s Lukou zamilovali. Prostě slaďárna hned na úvod. Má navnadit yaoistky, že třeba i něco bude ukázáno i teď mezi nimi jako meži dvěma bišíkama a ono ne. Zklamání číslo jedna. Zkončili jen u držení se za ručičku.


V příběhu je nám pak vysvětlována i historie bojů mezi lidmi a démony a pravůvod všech bojů. Jenže místo aby to rozvedli víc dějově, tak se vždy daleko víc věnujou omýlání starých citů. Citových výlevů je v tomhle anime na mě zkrátka až moc. Dojáky jsou hlavně ve chvílých, kdy se věnují jednotliivým postavám a jejich problémům. Obvykle problém ve vztahu mezi dvojci bojovníků (vždy totiž pracují v páru) a vzhledem k tomu, že je tam mezi bojujícími jen jedna holka, tak se řeší problémy mezi biškama a jejich problémy jsou i docela ubohý.

 
Sice občas se tam objeví nějaký ten souboj, ale obvykle končí tím, že všichni se snaží zachraňovat Yukiho a Yuki zas má výčitky že je k ničemu.  Na obranu anime mohu jedine říci to, že ani manga jestě myslím nezkončila, tak prostě museli udělat i takový roztahaný a otevřený konec i v anime aby na to případně mohli později navázat. Ale co jsem četla mangu až po konec anglického překladu, tak příběh v anime ji poměrně věrně kopíruje. Takže ani manga žádný zázrak není.


Jediné, co opravdu je dobré na tomhle anime jsou openingy a endingy. Tím myslím hlavně hudba od Rayflower. I když ani animace není špatná. Desing postav je stejný jako v manze, takže dalo by se říci, že je to povedená adaptace mangy. Potiž je zkrátka ten příběh, který má hezky našlápnuto a pak je utopenej v citových výlevech.


Takže komu tohle anime doporučuju? Snad jen těm, kdo mají rádi Shounen Ai a nebo pěkný bišíky.

Noo a protože jsem to sledovala jen kvůli těm bišíkům a nemohla jsem si vybrat, co za obrázky sem dát, dávám jich sem "trochu" víc než je obvyklé.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...