sobota 27. listopadu 2010

Lekce japonštiny 4

つき[tcuki] = měsíc

Fráze odchodu a příchodu:



Odcházím, ale vrátím se.
i cu te ki ma su




[ittekimasu]



















Prosím jdi, ale vrať zpět. 
i cu te ra cu ša i


[itterasshai = itterašai]





















Jsem doma!
ta da i ma






[tadaima]



















な 


Vítej doma.
o ka  ri na sa i



[okaerinasai]









Fráze při jídle:



Dobrou chuť. (Děkuji za jídlo-ve smyslu před jídlem)
i ta da ki ma  su



[itadakimasu]




















Děkuji za jídlo. (po jídle)
go či so u sa ma



[gočisósama]








Fráze při seznamování:
は 


Těší mě. 
ha dži me ma ši te



[hadžimemašite]


















Rád vás poznávám.
do u zo
jo ro ši ku

[dózo jorošiku]







(Mám učebnici japonštiny pouze v angličtině, takže fráze se nesnadno překládají. Zkusila jsem je nějak napasovat na český podmínky, ale pokud jsem se spletla, dejte mi prosím vědět.)


Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...