středa 1. prosince 2010

Shinrei Tantei Yakumo

ANIME
Anglický název: Psychic Detective Yakumo
Původní předloha:  Shinrei Tantei Yakumo (Novel), ale později vznikla i manga
Autor předlohy: Kaminaga, Manabu
Žánry: Mystery, Horror, Shoujo, Supernatural

 Yakumo

Shinrei Tantei Yakumo je jedno anime vycházející během podzimní sezóny 2010 a mám z něho velice smýšené pocity. Ne, že by to bylo špatné anime. Už jsem viděla několikanásobně horší, ale dobré zrovna taky není.


Příběh se točí kolem vysokoškoláka, super bišíka, Yakuma, který může vidět a komunikovat s duchy. To vše díky svému červenému oku, ze kterého má nehorázný mindráky. Straní se lidí, je nedůvěřivý a věčně nabručený. Defakto bydlí v univerzitní klubovně, ze které si udělal něco jako svou kancelář a tam přijímá lidi, kteří potřebují pomoci s nějakým tím nadpřirozeným problémem.

Haruka

Jednou z navštěvníků klubovny je i Haruka. Neuvěřitelně ukecná, na první pohled nesympatická holka, která do všeho strká nos. První díl tedy Yakumo vyřeší její problém a človek doufá, že už tu pitomou holčinu nikdy neuvidí. Jenže ouha. Ona se nám do Yakuma očividně zakoukala, snaží se ho uhnat a díky své všetečnosti se zaplete úplně do každého případu.

 "Mladý" a"Starý detektiv" - Yakumův známý

Případy nebo spíše "případy" jsou většinou jednoduché až téměř primitivní a neoriginální. O rafinovaných japonských zápletkách ala Liar Game, Maou nebo Death Note se nám tak akorát může zdát. Naštěstí se zkrz epizody táhne dějová linka, která postupně odkrývá Yakumovu minulost a ta je poměrně i zajímavá.Yakuma se totiž jeho vlastní máma pokusila zabít. A kupodivu k tomu měla i poměrně dobré důvody, které se postupně dozvídáme. Takže tohle bych hodnotila jako plus.

Malinký plus musím dát taky Haruce. Díl od dílu díkybohu přestává být vlezlá a nadbytečná, ale opravdu i pomáhá a začíná zapadat do příběhu. Ale kdo ví...určimě mě stihne do konce serie ještě několikrát naštvat. Je mi totiž nesympatická už od pohledu. Růžový krátky rozevlátý vlasy, nadměrně velké oči, které se obsolutně nehodí do celkového vizuálního stylu anime, nemožné a pořád stejné oblečení a pak i hrozný hlas. Tyjo...už dlouho jsem žádnou anime holku tak moc nezdrbla. Jsem na ní nenechala ani nit suchou... :-D  Ale to všechno proto, že v manze Haruka vypadá jinak. Tam je to od pohledu docela i sympatická holčina. No posudte sami:

Vzhled postav v manze

Každopádně díkybohu Yakumo si oproti manze polepšil. Tady v anime je z něj opravdu kardinální bišík u kterého ne a ne se rozhodnout, jestli ho mám radši se zelenou kontaktní čočkou, kterou nosí, nebo bez ní s jedním červeným okem... (strašné to dilema, co? ;-) ). Plus má Yakumo i za svůj úžasný hlas. Mluví ho totiž Daisuke Ono, týpek, co namluvil například Shizua v Durarara. Jeho "Izaya!!!" je pro me nezapomenutelné :-)

Proč jen si ti chlapi v shoujo anime rádi zakrývají obličej? ;-)

Za zmínku taky stojí openning. Krajně návyková záležitost nazpívaná právě Daisuke Onem.

Charakter design postav, pokud vynechám absolutně zmatlaný návrh Haruky, tak je dobrý. Jednotlivé postavy se dobře od sebe odlišují, jsou zapamatovatelné a dobře vystihují i charakter. Po animační stránce jsem si taky nevšimla žádných extra chyb, zkrátka drží se dnešního standardu.

Nezabili by jste ji?

Celkově sečteno podtrženo. Od tohohle anime jsem čekala docela hodně a možá právě proto mě po stránce příběhové me zklamalo. Nevyužilo svůj potenciál. Chtělo to lepší scénář a pak bych i méně zdrbala otravnou Haruku. Moje hodnocení tedy je 6/10 a to za to, že i po osmi dílech jsem zvědavá, jak je to s Yakumovou minulostí, takže úplný propadák to není.

2 komentáře:

  1. Myslím, že tohle anime je spíš podle druhé verze mangy, Shinrei Tantei Yakumo 2009, aspoň teda tam tak Haruka i Yakumo vypadají.. osobně mám ale radši mangu, kterou tu uvádíš ty:) jinak super článek:)

    OdpovědětVymazat
  2. Díky :-)
    Já jsem zatím mangu nečetla. Jen mě právě zajímalo jak tam postavy vypadají, tak jsem si našla pár titulních stránek. A tedy, nenapadlo mne, že se bude v jednotlivých verzích mangy vzhled postav tak moc lišit. Takže i díky za nové info :-)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...