pondělí 2. ledna 2012

Top anime 2011

Vzhledem k tomu, že dnes jsem vypila veliké množství kafe a nechce se mi ještě vůbec spát, udělám rovnou i přehled anime, které mne v roce 2011 zaujalo. (Řazeno chronologicky, ne podle hodnocení).

==> Level E <==


Zimní sezóně u mě bezkonkurenčně kralovalo anime Level E. Tahle geniální komedie určitě stojí za shlédnutí. Řezala jsem se smíchy snad u každého dílu.  Bylo to moje první setkání s tvorbou Yoshihira Togashiho (autor mimo jiné také mangy Hunter x Hunter) a jsem prostě nadšená.


==> Ano Hi Mita Hana no Namae wo Bokutachi wa Mada Shiranai <==


Už dlouho mě žádný anime nezasáhlo tak moc, jak se to povedlo Ano Hana. Tohle dílko sice má své mušky na kráse v podobě někdy až moc otravné Meiko a trochu moc ubrečeného konce. Ale stále je to příběh, který se mi dostal pod kůži. Těšila jsem se na každou epizodu, i když jsem věděla, že při ní budu mít na krajíčku (a já obvykle u NIČEHO nebrečím).  Prostě krásný komorní drama s prvky nadpřirozena.


==> Mawaru Penguindrum <==


Tohle dílko je asi největší překvapení roku. Původně jsem to vůbec sledovat nechtěla, ale Hintzu mi ho doporučil s tím, že je to anime s velice silným WTF faktorem. Zkusila jsem a od třetí epizody se ze mě stala závislačka :-D Málokteré anime si dokáže vytvořit tak moc ujetou alternativní realitu, kde nic ze začátku nedává smysl a nakonec vše do sebe krásně zapadne. Plus navíc je plný úžasných metafor a má výbornou gradaci. Díl od dílu atmosféra houstne. Veselý, pozitivně laděný a hlavně vtipný začátek se postupně přehupuje do temného konce... Pro mě jedno z nej anime, ke kterému se určitě vrátím, protože pořád se tam dá nacházet něco nového.


==> Usagi Drop <==


Absolutně kouzelné slice of life anime. Člověk by nevěřil, jak moc pobaví každodenní "starosti" starého mládence, který vychovává malou holku. Pozitivně laděné, plné optimismu a přitom neuvěřitelně realistické. Všem doporučuji.


==> Natsume Yuujinchou San <==


Jedna z mých srdečních záležitostí. Sice už je to třetí sezóna Natsumeho, ale málokterému anime se povede, aby se sezónu od sezóny zlepšovalo. Zkrátka tohle dílko nezklamalo. Pobavilo, potěšilo, příběh se zas posunul o trochu dál, Natsume zas o trochu vyrostl... a hlavně je plné japonských youkai a jejich příběhů.


==> Chihayafuru <==


Tenhle seriál u mě aspiruje na hodnocení 10 z 10, ale ještě nezkončil, takže těžko říct, jak to nakonec dopadne.  Je to ale krásná ukázka žánru slice of life (tenhle druh anime u mě evidentně v roce 2011 vede) a překvapivě je to i shoujo - asi první shoujo, co ode mne může dostat nejvyšší hodnocení. Je to vtipné, zajímavé, podmanivé, krásně nakreslené... Prostě jen doufám, že se to v druhé půlce nepokazí.


==> Fate/Zero <==


Další překvapení roku. Nemám mu co vytknout kromě toho, že je to zatím nedokončené a vyvrcholení bude až v jarní sezóně 2012. Jinak má nádhernou animaci, výborný design postav s překvapivě dobře napsanými charaktery. Děj je zajímavý, atmosféra je doslova strhující a ve vzduchu se přímo zmotňuje blížící se katastrofa. Prostě anime podle mého gusta :-)


Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...