pondělí 4. října 2010

Bakuman - anime

ANIME
Příběh:  Ohba, Tsugumi
Původní kresba: Obata, Takeshi


Kluci konečně dostali své vlastní anime!! Hodně dlouho jsem čekala na tuhle chvíly až zkouknu animovanou moji oblíbenou mangu. Od té doby, co jsem Bakumana objevila, ho doslova hltám a vždy se nemůžu dočkat další kapitoly. Proto také jsem se nemohla dočkat, až uvidím, jak anime bude vypadat. A musím říct, překonalo moje očekávání.


Děj pravděpodobně téměř každý, kdo se zajímá o anime, už zná. Je o dvou klucích (Moritaka Mashiro a Akito Takagi), kteří se rozhodnou, že se z nich stanou mangakové (ti, kdo tvoří mangu).

Předtím, než jsem začala číst Bakumana, nikdy bych nevěřila, že někdo může napsat tak zajímaou zábavnou napínavou a přitom poměrně realistickou mangu o tom, jak někdo tvoří mangu. Už se tu na blogu opakuju, ale nemůžu si pomoct. Autor je zkrátka génius. 

Proč tak vážně? Tohle přeci není Death Note ("zápisník smrti"), nebo jo? 

Zbožňuju, jak je týpek, který si říká Tsugumi Ohba, je schopný tak skvělé sebereflexe. Mám pocit, že píše sám o sobě a o krslíři, se kterým dělal všechny mangy, včetně této. V manze najdete spoustu odkazů na jejich předchozí díla, na jiné slavné mangy a mangaky. Vše hýři odkazy a narážkami. A anime  je k mému nadšení obsahuje také a dokonce to vypadá, že i nějaké navíc :-) .


No, ale k adaptaci mangy. Styl kresby je téměř ten samý, jako v manze. Jen je trochu uhlazenější a postavy mají jaksi splihlejší vlasy. (A možná Takagi už není tak roztomilý, jako byl v manze:-D). Trochu bych také přidala na barevném kontrastu. Mám dojem, že manga, když přišlo na barevné stránky byly barvy sytější. Animace je u prvního dílu hodně dobrá. Nikde jsem si nevšimla, že by se jim postavy nějak roztékaly v pohybu nebo někde něco nesedělo. Dokonce, když se postavy nějak pitvoří, tak k mé radosti nepoužívají zjednodušenou animaci a jednoduchou kresbu, kterou nesnáším. Je to prostě přesně tak, jak si přestavuji, že má být. 

Manga X anime

Příběh je převeden do anime dokonce ještě lépe než jsem čekala. Myslím tím, že teď rozpohybovaný je daleko více uvěřitelný. V manze, když došlo na klíčový moment mezi Moritakou a  Miho, tak při čtení mangy jsem si myslela, že je to moc bláznivé a nereálné. Ale u anime to bylo tak skvěle podané a zrežírované, že bych téměř uvěřila, že se taková bláznivá situace může opravdu někdy přihodit.

 Super Hero Legends a jeho autor, Mashirův strejda

Plusové bodíky má u mě taky za animovaný opening z Super Hero Legends (to byla manga, kterou napsal Mashirův strýček). A já už během čtení byla zvědavá, jak může ta manga animovaná vypadat. Je z toho cítit takový krásný nádech starých anime :-) Celkově bych ráda viděla animované všechny mangy, které se v tom příběhu vyskytnou. Všechny totiž byly opravdů zajímavé...

Někteří lidé také zmiňovali, že se jim nelíbí opening k vlastnímu anime. Já ho tedy také nenám ráda. Je moc pomalý a melancholický... Zato ending je zas až podezdřele moc dynamický a pozitivně naladěný. A vzhledem k tomu, že u tohohle anime není nic typického, nedivila bych se, kdyby zkrátka autoři pro první epizodu OP a ED úmyslně prohodili.

Kritické chvíle...

Celkově jsem s tímhle anime velice spokojená. Všem, tím myslím naprosto všem, ho doporučuji. A i když jsem měla k detailům trochu výhrady, příběh byl převeden do anime perfektně. Dávám tedy po první epizodě 9/10 a jestli i ostatní epizody se budou takhle dobře držet mangy, dám 10/10. Mám zkrátka pro Bakumana slabost :-)

Více informací o anime najdete tady: http://myanimelist.net/anime/7674/Bakuman/ 
Download téhle epizody najdete třeba zde: http://www.nyaatorrents.org/?page=search&cat=1_37&filter=0&term=Bakuman

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...