pondělí 18. října 2010

One shoty kreslené Takeshi Obatou

MANGA - jednorázovky
Kresba: Obata, Takeshi

Dneska jsem se rozhodla sem postnout i své dojmy z jednorázovek, které kreslit Takeshi Obata. Pro ty, kdo to nepoznají podle obrázků, nebo jednoduše ho neznají, tenhle týpek kreslil například mangy Bakuman, Death Note a Hikaru no Go a také navrhoval vzhled postav třeba v anime Aoi Bungaku. Jeho styl kresby zbožnuju od první chvíle, co jsem ji spatřila a od té doby, co čtu pravidelně Bakumana, tak jsem jí unešená ještě víc. Proto jsem se rozhodla se kouknout i na jeho ostatní dílka.

Jako první mi přišly pod ruku tyhle jednorázovky:


Autor příběhu: Otsu-Ichi
Žánry: Supernatural, Psychological


Příběh je o tom, jak si dva kamarádi vymyslí imaginární kamarádku a ona se najednou pro mě stane skutečná. Je to chytlavě podané a hlavně druhá kapitola je opravdu hodně dobrá. Vybízí k zamyšlení a to mám ráda. Už v průběhu čtení mě způsob vyprávění byl povědomý a k mé radosti jsem zjistila, že autor příběhu je i autorem příběhu mangy Goth.

Hajime jednoznačně doporučuju a dokonce lituju, že má jen dvě krátké kapitolky. Vůbec by mi nevadilo, kdyby příběh byl rozložen třeba aspoň do jednoho volume.

Jinak když se zaměřím na kresbu, tak je vidět, že je to poměrně starší dílko. Takže podobnost s jeho známějšíma mangama není tak zřetelná, úřesto tak nějak z něj dýchá atmosféra Bakumana. Nebo spíš možná naopak. Svým způsobem možná Obata přenesl něco z téhle mangy do Bakumana. No... zkuste si to přečíst a posuďte sami.

Online číst můžete třeba na Manga Fox: http://www.mangafox.com/manga/hajime/



Autor příběhu: Morita, Masanori
Žánry: Drama


Od tohoto autora nic neznám. Ale nejspíš si od něj něco přečtu. Hello Baby se mi libilo. Příběh je hodně podmanivý i když ze začátku se člověk trochu ztrácí v časových rovinách. Ovšem na konci všechno do sebe všechno zapadne. Takhle manga víc než o postavách je tom, jak je život svině a jak se vše dokáže zamotat. Každopádně hlavní postavou je týpek, co snaží zabít mafiánského bose a zíkat uznání, ale vše se změní ve chvíly, kdy zjistí, že bude otcem.

Ke kresbě nemám vůbec žádné námitky. Výborná práce. Prostě Obata dýchá z každé linky. Styl kresby je totiž velice podobný Death Note. Na začátku jsou dokonce čtyři barevné stránky, takže nádhera.



Autor příběhu: Nisio, Isin


U této mangy mě příběh nijak zvlášť nenadchl. Sice nebyl vylženě špatný, ale zkrátka nic překvapivého ani emociálně silného, natož něco k zamyšlení. Nejhlubší myšlenka se zkrývá ve znaku hada, který se sám kouše do ocasu. Jinak příběh se točí kolem dvou sester, kde ta starší má přehnaně ochranářské sklony a každého, kdo ublíží té mladší zmlátí. Najednou se ta mladší zakouká do studenta, co právě přestoupil z jiné školy a tak se ta starší snaží toho týpka přinutít aby šel s její ségrou na rande.

Už při pohledu na první stránku tohohle one shotu je jasné, že to krestlil Obata. Dokonce bych i řekla podle té titulní stránky, že to bude jedna z fiktivních mang z Bakumana. Nebo spíš Obata tady použil asi hodně nápadů z Bakumana. To by mi ovšem tolik nevadilo, kdyby "nezkazil" hlavního "hrdinu". Tak trochu mi připomná L z Death Note, ale bez jeho charisma. Prostě u L nevadilo, že měl kruhy pod očima a shrbený tělo. Pořád jsem nad ním slintala. Zato tady tenhle týpek doknce nemá  tak moc shrbený tělo i kruhy pod očima má menší. Ale jaksi mu něco chybí... je to takový nedomrlý ňouma i když by měl být ten, který to všem nakonec natře. Noo tuhle práci Obata zrkátka trochu odflákl :-(

Koho tedy zajímá tahle manga, přečíst si ji online je možné třeba tady: 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...